cafenea makos' focsani vrancea
Tu stii sa scrii?

Nu ar fi o mare problema in ziua de azi, cand poti sa intri la facultate fara sa iei bac-ul sau sa astepti iPhone5 care iti va scrie mesajele dupa dictare.

In schimb ma refer la scrisul unui text publicitar sau al unuia facut, poate in joaca, pentru un blog. Nu e chiar usor de facut asta, pentru ca trebuie sa sintetizezi sute sau mii de cuvinte intr-un singur, simplu si scurt headline. Si ca sa poti face asta fara prea multe eforturi, incearca sa:

1. Te gandesti la ce e important pentru cititorul tau.
Asa cum scrie la cartea de marketing, oamenii sunt motivati de 3 nevoi: asociere, aspiratie si identitate. Si cel mai bine e sa te pui in locul consumatorului tau si sa te intrebi: Ce e important pentru mine? Oamenii isi doresc ca noi sa le rezolvam problemele si se asteapta sa le oferim motive de ce ei sa ne asculte. Asa ca ofera-i ce e relevant pentru el, aseaza-l pe scaun si pune-i si centura de siguranta.

2. Fii clar.
Care e punctul cheie la continutului tau? Acela trebuie sa fie reflectat in headline sau titlu, pentru ca stim despre cei 80% dintre cititori ca ei citesc doar titlu si sar peste restul textului. Deci focus pe identificarea punctelor care au sens si sunt cat mai specifice.

3. Creezi balans intre personalitate si relevanta.
Daca scrii, poti fi ori prea subiectiv, ori prea amuzant. Daca esti in primul caz, e posibil sa devii plictisitor si sa pierzi atentia cititorului. Daca esti in al doilea caz, devii poate prea creativ si pierzi punctul central al continutului, si iar pierzi atentia cititorului. Asa ca, mai bine fii echilibrat intre cele 2 aspecte, dar nu uita insa sa explici despre ce se scrie in textul tau.

4. Nu minti.
Titlurile tale trebuie sa se alinieze mereu cu vocea sau personalitatea brandului tau. Daca lucrezi pentru o companie mare, trebuie sa ai grija la aspectul profesional si formal. Daca firma ta e mica si casual, poti avea un ton mai relaxat. Identifica stilul verbal in functie de tiparul necesar si mentine-l.

carte

5. Sa vorbesti despre beneficii, nu despre date tehnice.
Daca ar avea de ales, oamenii ar fi mai receptivi la beneficiile prezentate decat la partea tehnica. Lor le pasa de ceea ce primesc si ce au de castigat. Informatiile tehnice sunt complicate. Beneficiile si solutiile tale unice nu sunt.

6. Stai departe de clisee.
Cliseele sunt usor de repetat, usor de memorat, e cam greu sa nu le incerci. Daca ele ar fi atat de eficiente, atunci oricine ar putea sa scrie texte de publicitate. Dar nu asta e ideea. Incearca metode noi si creative de a descrie tema ta. Cititorii vor fi placut surprinsi si mult mai atenti la ceea ce le spui.

7. Construiesti un arsenal cu care sa poti atrage atentia.
Sunt multe texte sau titluri care au functionat bine. Dar sa iti construiesti propriile instrumente de semnalizare poate fi cea mai buna solutie. Astfel vei reusi sa reafirmi crezurile cititorilor, sa ii intrigi, sa ii implici mai mult. Vor intra intr-un univers mai placut, mai fascinant. Vor fi mai aproape de tine.